خانومانه
آموزش باقلوا با استفاده از سرخ کن و بدون روغن!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 14:14

طعم جذاب باقلوا به همراه یک چای دلچسب همه افراد را به سمت خود می کشاند. اما وقت گیر بودن طرز تهیه آن موجب می گردد که یا این شیرینی خوش طعم را از بازار تهیه کنیم و یا از خیر تهیه آن بگذریم. در این مطلب خانومانه یک روش بسیار ساده و آسان برای تهیه باقلوا در خانه به شما یاد خواهیم داد. تهیه باقلوا با استفاده از سرخ کن علاوه بر اینکه همان طعم و مزه باقلوا سنتی را خواهد داشت، زمان کمتری را از شما می گیرد.

 

طرز تهیه باقلوا با استفاده از سرخ کن



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: باقلوا, باقلوا سنتی, دسر,
دتاکس سوپ عدس و خواص بی نظیر آن!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:6

خانومانه: دتاکس سوپ عدس یک غذای ساده، دلچسب و در عین حال سالم و مغذی است که برای سلامت دستگاه گوارش و کبد بسیار مفید است. این سوپ وگان برای روزهای سرد زمستان بسیار گزینه مناسبی است. اما چرا به این سوپ طلایی، لقب سم زدا را می دهند؟! به دلیل وجود مواد مغذی و سالمی که در ترکیب آن به کار می رود. بیایید با هم نگاهی به مواد اصلی این سوپ بیندازیم:

 

دتاکس سوپ عدس



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، سلامت و تغذیه، ،
:: برچسب‌ها: دتاکس, دتاکس سوپ عدس, سم زدا, سوپ, سوپ عدس, وگان,
طرز تهیه دونات کدو تنبل
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:57

در فصل پاییز و زمستان، مصرف میوه های خوشمزه و و مغذی پاییزی را فراموش نکنید! یکی از این میوه های بسیار مقوی و البته خوشمزه کدو تنبل و یا همان کدو حلوایی می باشد. با شروع فصل سرما ترکیبات مختلفی را با کدو تنبل تهیه می کنند که هر یک در جای خود خواص بی نظیری دارد. ترکیباتی همچون سوپ کدو تنبل، نان کدو حلوایی، نوشیدنی ها و اسموتی های بسیار لذیذ، انواع شیرینی ها و غیره. در این مطلب خانومانه نیز یکی دیگر از شیرینی های خوش طعم با کدو به نام دونات کدو تنبل را آموزش خواهیم داد. طرز تهیه دونات کدو تنبل بسیار راحت می باشد. این دونات ها مرطوب هستند دقیقا همانند کیک های کوچک و بدون باترمیلک که حسابی پخته شده اند!

 

طرز تهیه دونات کدو تنبل



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: دونات, دونات کدو تنبل, دونات کدو حلوایی, کدو تنبل, کدو حلوایی,
طرز تهیه فریتر ذرت کبابی خوشمزه
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:21

خانومانه: فریتر ذرت، غذایی شگفت انگیز است که می توانید آن را برای وعده صبحانه، نهار، شام و یا به صورت میان وعده تهیه کنید. درست کردن این ذرت های خوش طعم با ذرت تازه در فصل تابستان بسیار لذت بخش است. این فریترها در کنار انواع سالادها، گوشت ها و هر آنچه که دوست دارید بسیار لذیذ خواهد بود. لایه خارجی فریتر ذرت کبابی، کریسپی و ترد می باشد و لایه داخلی آن پنیری و نرم و پر از سبزیجات و گیاهان مقوی است. برای تهیه این فریترها می توانید از سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

فریتر ذرت کبابی

 



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: آشپزی, آشپزی آسان, بلال, دستور آشپزی, ذرت کبابی, ذرت گریل شده, فریتر, فریتر ذرت, فریتر ذرت کبابی, کتلت ذرت,
دانستنی هایی در مورد انار
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:34

انار علاوه بر داشتن دانه های ترد و آبدار ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. پیش از این در مطلبی به خواص جالب انار اشاره کردیم. خوردن انار شاید مانند دیگر میوه ها راحت نباشد و دانه کردن و سرو انار در ظاهر دشوار به نظر می رسد اما در این مطلب سایت خانومانه می خواهیم به تمامی این موارد از خرید انار رسیده و خوش طعم تا برش زدن و دانه کردن آن اشاره کنیم. قطعا بعد از مطالعه این مطلب شما می توانید به راحتی و سریع انار را برای استفاده و خوردن آماده کنید.

 

دانستنی هایی در مورد انار



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، گوناگون، ،
:: برچسب‌ها: آب انار, انار, برش زدن انار, خواص انار, دانه کردن انار, نگه داری انار,
دستور تهیه ماکارونی پنیری
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:34

کمتر فردی پیدا می شود که طعم ماکارونی با پنیر را نپسندد. پیش از این هم از ترکیب خوشمزه و لذیذ ماکارونی با پنیر برای شما صحبت کردیم. در این مطلب خانومانه به نوعی دیگر از آن اشاره خواهیم کرد. ماکارونی خامه ای و پنیری با یک تاپینگی از سوخاری پانکو که یک بشقاب شگفت انگیزی خواهد بود. این غذای خوشمزه برای وعده نهار و یا شام مناسب است. اعضای خانواده و دوستان شما قطعا هر مرتبه که این غذا را نوش جان کنند از طعم فوق العاده آن لذت خواهند برد.

 

ماکارونی پنیری



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: آشپزی, پاستا, پاستا با پنیر, پنیر پارمزان, پنیر چدار, پنیر موزارلا, شام, طبخ ماکارونی, ماکارونی, ماکارونی با پنیر, ماکارونی پنیری, نهار,
طرز تهیه زنجبیل پرورده
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 14:51

زنجبیل گیاهی است که طرفداران بسیاری دارد، منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت قوی ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان. این گیاه خوراکی خوش عطر و طعم در پخت و پز، شیرینی پزی و حتی در طب بسیار پرکاربرد است. در ادامه سایت خانومانه روشی به شما پیشنهاد می دهد تا زنجبیل را به صورت جدیدی مصرف کنید. در این روش از آرام پز استفاده می شود.

 

طرز تهیه زنجبیل پرورده



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: آشپزی, دستور آشپزی, زنجبیل, زنجبیل پرورده, زنجبیل تازه, نکات آشپزی, نگه داری زنجبیل,
طرز تهیه سیب زمینی آلفردو
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:43

سیب زمینی آلفردو طعم و بافتی عالی و خوشمزه دارد. ترکیب آن با کالباس و سس مخصوص بسیار خوش طعم می شود. طعم سیب زمینی را اکثر افراد دوست دارند؛ در این مطلب خانومانه به نحوه پخت سیب زمینی آلفردو می پردازیم. این نحوه پخت بسیار خوش طعم است.

 

طرز تهیه سیب زمینی آلفردو



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: پیش غذا, دستور آشپزی, سس آلفردو, سیب زمینی, سیب زمینی آلفردو, نکات آشپزی,
طرز تهیه ۳ نوع پنیر گیاهی خوشمزه
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:45

پنیر یکی از مواد غذایی بسیار مقوی است. اما همه نمی توانند از این غذای مقوی بهره ببرند. کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند و یا رژیم گیاهخواری دارند نمی توانند از این مادّه غذایی استفاده کنند. اما خوشبختانه برای این مشکل راه حلی وجود دارد که می توان به کمک آن ها از مصرف محصولات حیوانی خودداری کرد. راه های بسیاری برای تهیه پنیر گیاهی وجود دارد. در این مطلب سایت خانومانه می خواهیم شما را با چند روش خلاقانه برای تهیه پنیر گیاهی آشنا کنیم.

 

پنیر گیاهی؛ پنیری سالم تر



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: پنیر, پنیر گیاهی, رژیم غذایی سالم, گیاهخواری,
ماهی سالمون پنیری
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:5

اگر به غذاهای دریایی علاقمند هستید و تا به حال از این ماهی برای پخت استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید و در وعده های غذایی خود آن را بگنجانید. ماهی سالمون را می توان به صورت بخارپز، خوراک، سالاد، ساندویچ و یا تنوری و سوخاری آماده کرد. این ماهی به دلیل چربی اشباع شده ای که دارد مانند ماهی تن برای افراد مبتلا به چربی خون و کلسترول مفید است. با این آموزش همراه سایت خانومانه باشید.

 

ماهی سالمون پنیری



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: پخت ماهی سالمون, سالمون سوخاری, ماهی سالمون پنیری,
راتاتوی یک غذای فرانسوی
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 9:41

راتاتوی یک غذای تماما گیاهی و فرانسوی است و به عنوان پیش غذا برای مهمانی ها و به عنوان غذای اصلی برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب است. این غذا را به دو صورت از لحاظ ظاهری می توان تهیه کرد. در روش اول تمامی مواد به صورت خرد شده و مخلوط شده با هم پخته می شوند و در روش دوم سبزیجات استفاده شده در این غذا به صورت برش زده و منظم در اندازه های یکسان در ظرف سرو قرار می گیرند. روش دوم برای مهمانی ها بسیار زیبا و شکیل می باشد. پیشنهاد می کنیم با این آموزش خوشمزه همراه سایت خانومانه باشید.

 

راتاتوی یک غذای فرانسوی



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: پیش غذا, راتاتوی, غذا برای گیاهخواران,
مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:59

مافین یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توان از آن به عنوان پیش غذا یا فینگرفود (غذای انگشتی) استفاده کرد. مافین را با مواد مختلفی می توان درست کرد. ویژگی بسیار خوبی که مافین های غذایی دارند، آسان و سریع آماده شدن آنهاست. با این آموزش خوشمزه همراه سایت خانومانه باشید.

 

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: پیش غذا, غذای انگشتی, فینگرفود, مافین سبزیجات, مافین کدو,
بستنی میوه ای با ماست
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 21:39

تابستان فرصت بسیار خوبی برای بودن با کودکان و سپری کردن اوقات دلنشین با عزیزانمان در خانه است. امروزه متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی مادران، پدران و کودکان اکثر وقت خود را تنها پای کامپیوتر، گوشی و تبلت می گذرانند، شما می توانید با استفاده از ایده ها و خلاقیت های جالب یک عصر تابستانی را برای خود و فرزند خود شاد و متفاوت سازید.

درست کردن یک کیک یا بستنی یا دسر به همراه کودکتان در یک روز تابستانی می تواند لحظات دلنشین و شادی را برای شما به همراه داشته باشد. مراحل ساده کار را به فرزند خود بسپارید، مخلوط کردن مواد، ریختن مواد داخل دستگاه و شکل دادن به خمیر بیسکوییت از جمله کارهایی است که کودک ۴ تا ۸ سال شما به راحتی از پس آن بر می آید. فعالیت های این چنینی می تواند باعث افزایش خلاقیت و حس مسئولیت پذیری کودک شود. بسیاری از مادران از ترس شلخته کار کردن کودک و اینکه لباس و محیط اطراف به هم ریخته و کثیف خواهد شد از انجام این فعالیت ها سرباز می زنند ولی روانشناس ها می گویند به کودک اجازه دهید این فعالیت ها را حتی با به هم ریختگی و کثیفی تجربه کند!

مسلما دیدن چهره شاد و کثیف کودکی بعد از یک فعالیت این چنینی بیشتر از دیدن چهره پرخاشگر و تمیز کودک دیگری که وقت خود را پای تبلت یا کامپیوتر و تلویزیون گذرانده، برای ما شادی آور و دلنشین خواهد بود. امروز با خانومانه همراه باشید تا یکی از فعالیت های ساده و خوشمزه ای را که می توان به همراه کودکان تجربه کرد را برای شما بازگو می کنیم.

 

بستنی میوه ای با ماست

 



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: بستنی با ماست, بستنی خانگی, بستنی میوه ای,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد